Category R.

特撮とか音楽とか色々。

超光戦士シャンゼリオン主題歌「OVER THE TIMES〜時(いま)を越えて」イングリッシュ・ヴァージョン【歌詞&和訳】

超光戦士シャンゼリオンの主題歌「OVER THE TIMES〜時(いま)を越えて」の英語詞バージョン、「OVER THE TIMES〜時(いま)を越えて(イングリッシュ・ヴァージョン)」。第20話ではOPで流れた他、劇中の挿入歌としても使われました。

この歌詞を調べていたところ、歌詞付き動画はあったのですが、歌詞だけをまとめたサイトがすぐには見当たらなかったので、その歌詞付き動画をもとに英語詞を起こしてみました。そして、ざっくり日本語訳(一部意訳あり)もしてみました!(※間違いなどあったらすみません)

 

【英語詞】
I'll always be with you
And we are friends forever more
Don't be afraid anymore
I share this lonliness with you

And open up your eyes
Then you can see the dream of sky
You'll change those tears to memories
I'll be watchin' your future

Believe in yourself
Don't give up the fight
Baby I'm sure you can make it
Changéríon
My friend, I believe the
Light inside you
Through the darkness into perfect light
Over the times
Oh my Changéríon

Shoulder to Shoulder
We'll share peace forever more
Don't be afraid anymore
Together we will fly so high

And every one step you take
I know every move you make
Getting close to brand-new stories
You can find your future

Believe in yourself
Make your dreams come true
Baby I'm sure you can make it
Changéríon
My friend, I believe you
Straight from the heart
Through the darkness into perfect light
Over the times
Oh my Changéríon

Believe in yourself
Don't give up the fight
Baby I'm sure you can make it
Changéríon
My friend, I believe the
Light inside you
Through the darkness into perfect light

Believe in yourself
Make your dreams come true
Baby I'm sure you can make it
Changéríon
My friend, I believe you
Straight from the heart
Through the darkness into perfect light
Over the times
Oh my Changéríon
Over the times
Oh my Changéríon

 

【日本語訳】
(※意訳です、間違いがあるかもしれません)

私はいつでもあなたと一緒にいる
そして私たちは永遠の友
もう怯えないでね
私がこの孤独をあなたと分かち合う

そして目を開けてみて
青空の夢が広がっている
涙を思い出に変えて
私があなたの未来を見守るから

自分を信じて
闘いを諦めないで
ベイビー、私はあなたが上手くいくと信じている
シャンゼリオン
友よ、私はあなたの中の光を信じている
闇の中から完璧な光へ
時を超えて
ああ、シャンゼリオン

肩を並べて
私たちは永遠に平和を分かち合う
もう怯えないでね
一緒なら高く飛べる

そして、あなたがとる全ての手段
あなたのする全ての動きを私は知っている
新しい物語へと近づいていく
あなたはあなたの未来を見つけられる

自分を信じて
あなたの夢をかなえる
ベイビー、私はあなたが上手くいくと信じている
シャンゼリオン
友よ、私はあなたを心から信じている
闇の中から完璧な光へ
時を超えて
ああ、シャンゼリオン

自分を信じて
闘いを諦めないで
ベイビー、私はあなたが上手くいくと信じている
シャンゼリオン
友よ、私はあなたの中の光を信じている
闇の中から完璧な光へ

自分を信じて
あなたの夢をかなえる
ベイビー、私はあなたが上手くいくと信じている
シャンゼリオン
友よ、私はあなたを心から信じている
闇の中から完璧な光へ
時を超えて
ああ、シャンゼリオン
時を超えて
ああ、シャンゼリオン

 

 

www.nicovideo.jp